Maria

Window Blues

Kategori: Allmänt

Hej på er!
 
Förra helgen tog jag tåget till Göteborg för att hälsa på Linda! Anna kom också ner från Umeå! Superkul att ses då vi gick gymnasiet tillsammans och hängde massa och nu inte alls setts mycket alls de senaste två åren.
 
Första dagen tog vi båten ut till en ö för att äta pastasallad, choklad, kex och annat bra.
 
Dagen därpå träffade jag några gamla Hola-vänner. Följde med dem på mycket bra secondhandställe som hade lavalampa, spicegirls på tv och dj:s som spelade 90-talsmusik.
 
På kvällen gjorde jag Linda och Anna pizza som var väldigt estetisk tilltalande. Behövde dokumenteras uppifrån.
 
Vi skypade lite med dessa spexiga!
 
Sedan for vi och dansade där jag varit på secondhand på dagen!
 
Hola-vännerna var också där!
 
Mycket bra ställe och vi hamnade i ett hörn på en ~mingelbild~
 
Josefin! Kolla vad Linda har i sin förskolelärar-låda!!!!!!! Haha
 
Sen åkte jag hem till Malmö och köpte korv med bröd.
 
Och åkte direkt till Sara för söndagsmiddag! Bra helg!
 
I skolan jobbar vi inför en modevisning. I veckan har provat ljussätta det vita golvet vi ska ha, gjort ljusritning, budgeterat och gjort scenografiförslag för efterfesten vi ska ha efter den.
 
Samt exprimenterat med projeceringar.
 
Jag har också gjort mitt hittils läskigaste ljudjobb. Var igår ljudtekniker på en koncert på Malmö Musikhögskola. Ihhh. Helt själv. Blev lite väl spännande då ljudet ville runda hela tiden hur jag/vi än försökte lösa det. Till slut bestämde vi att: fy vad tråkigt men äsch det får bli som det blir, MEN då upptäckte jag att de som kopplat upp PA:t kopplat fel och allt löste sig 5 min innan publiken släpptes in och det gick okej på koncerten. Pjuuh...
 
Sen hamnade jag hos Lovisa med en bunt roliga och hade ett tag vardagsrums-session med gitarrer, melodika, marackas och tamburin! Spelade bland annat gubbrock, varm korv boggie och Min kärlek (Shirley Clamp).
 
Och imorse köpte jag min livs första påse med blomjord och planterade om min passionsfrukt-växt. Har fått den av Karin som hade flera hon delade ut. Kravet på att få en var att namnge växten så låt mig presentera Augustus II.
 
Hoppas ni har en fin helg! Puss!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: