Maria

Semmeldag

Kategori: Allmänt

Idag har jag:
 
 ... ätit världens största semla på ett supermysigt cafe där allt var ekologiskt och veganskt
 
 ... och ätit semlor på golvet i Lovisas nya lägenhet.
 
Alltså - så GOTT med semlor. Jag har ätit fem idag...
 
Kom att tänka på idag, efter jag med dryg röst frågat Karin om inte hon "skulle vilja dela sitt bästa fettisdagsminne med oss andra?", att det faktist ofta är en lite extra bra dag. Förra året bakade vi supermånga semlor på Hola och efter vi redan ätit ett par hade vi semmelätar-tävling. Året innan det bakade jag, Linda, Josefin och Anna semlor och jag och Josefin sparade lite av semmelbullsdegen och smetade smör, kanel och socker på och åt som ogräddade bullar. Och ett eller två år innan det gjorde jag, Linda, Josefin och Anna chokladbolls-semlor vilket var en mycket bra uppfinning. Och varje år bjuder mormor på semlor från flera veckor innan fettisdagen till flera veckor efter vilket är bäst eftersom hon gör så goda ena och hon har lovat att bjuda mig på semlor när jag är i Umeå på snabb-visit om ett par veckor.
 
Så heja semmeldagen! Bra dag!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: