Maria

Lite helg.

Kategori: Allmänt

 
I fredags tog jag och Johan på oss våra bästa tantkläder (vilka kanske inte var så bra men) och målade i rynkorna i ansiktet. Vi skulle nämligen få gå gratis på nycirkusförställning ifall vi klädde ut oss. Hahahahahaha.......
 
 
Föreställningen var supersuper bra! Den handlade om två gamla och förvirrade tanter som pratade om minnen och världsproblem, väntade på deras vän Gudrun som aldrig kom och gjorde massa supertuffa cirkustrick. Det var premiär av föreställningen i fredags så efteråt var det premiärfest! Min klasskompis Matilda spelade med sitt band och sedan satte de igång dansioke.
 
Dansioke är som karioke fast med dans och alla dansar samtidigt hela tiden. Man sätter på en musikvideo med mycket dans i eller en film från något dans-tvspel på en storbild. Sen dansar alla bara precis som de gör på filmen. Så. Kul.
 
I lördags såg jag på opera i Malmö Operas lilla blackbox. Den hade finaste scenografin med en jättestor radio som den lilla orkestern satt i. Väldigt bra för att vara opera var den också! (Kanske för att den var för barn he he)
 
På kvällen var jag med dessa för att bl a spela mariokart och skriva i mina vänner-bok. Sedan gick de ut och jag gick hem. Mog1.
 
Tjing!
 
 

Kommentarer

  • Josefin säger:

    Haha alltså dansioke!!!??!! Vilken grej liksom! Vill också!
    (känns som om jag kommenterar typ alla dina inlägg... Hehe Mvh stalker)

    2014-04-08 | 09:07:28
  • linnea säger:

    Dansioke låter HELT FANTASTISKT!!!!!!

    2014-04-08 | 13:15:59

Kommentera inlägget här: