Maria

Söndag.

Kategori: Allmänt

Hej hej på er! Igår hade jag bott här i prick en vecka. Har gått fort och långsamt på samma gång!
 
I tisdags började vi våran första kurs som heter Introduktion till scenproduktion. Det är en kurs där vi lär oss grunder i rätt mycket och en massa säkerhet. I veckan har vi lärt oss koppla upp ljudsystem, gått igenom lampor och lärt oss bygga trossar som ni ser här på bilden. De flesta lektionerna har vi i blackboxen (på bilden) som är våran utbildnings egna. Superlyxigt känns det att vi har så bra lokal och jag tror vi kommer göra en massa bra saker där de närmaste åren!
 
Har varit rätt mycket med nya klasskompisar i veckan. Försökt lära känna Malmö stad, picknickat i regn i Folkets park, varit lite på inspark (som tyvärr visade sig vara dåligt uppstyrd), ätit falafel, druckit öl på ett himla trevligt ställe (det på bilderna ovan) och fikat.
 
Igår cyklade jag, med flera hundra fåglar ovanför huvudet, hem till min klasskompis Frida och senare for vi till Kulturbolaget för att träffa fler klasskompisar och dansa halva natten. Kul kväll! 
 
Och idag har jag mest ätit och sett Prison Break i sängen. 
 
Kramar från Maria.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: