Maria

12 december

Kategori: Allmänt

 
På något sätt har tiden gått så himla fort på senaste och det har nyligen slagit mig att den närmsta veckan kommer innehålla orimligt många saker för en vecka. Ska visst hinna gå i åtta luciatåg, gå på två julmarknader, göra ett sceniskt grupparbete, packa ihop allt jag har här och flytta det till en kompis, gå på jul-fest, göra två låt-arbeten till skolan, sjunga på julkonsert, ha sceniskt grupparbete-redovisning och se på redovisningar, julfika, flyttstäda hela min källare, spendera en eftermiddag på ett lekland, ha leka julklappslek och äta pepparkakor-kväll och flytta ut samt åka till Umeå. Men det ska bli fint.
 
Igår åkte jag jag skridskor till en flicka jag är mentor till. Gillar inte ordet mentor för att det låter som jag ska lära henne en massa, men det hela går ut på att vi ska ses en gång i veckan och göra saker vi känner för att göra. Så igår åkte vi skridskor i folkets park och det var så roligt. Hon har inte åkt så mycket skridskor så vi åkte runt runt på den frysta dammen i två timmar och jag lärde henne lite tips, tog emot henne när hon höll på att ramla och så lekte vi lekar. Kul och bra. Sedan fick jag ett ryck när klockan var borde-ha-sovit-för-länge-sen och skänkte massa pengar till bra saker. Men sådant är ju bra så ibland är det bra att nät-handla när en är för trött för att tänka riktigt klart.
 
Kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: